KAKO ODABRATI DODATNU AKTIVNOST ZA SVOJE DIJETE

 Pri odabiru dodatnih aktivnosti svakako polazimo od djeteta; njegovih interesa, ali i emocionalne, fizičke i intelektualne zrelosti, tj. djetetovih sposobnosti i osobina. U predškolskoj će dobi odrasli uočiti neku djetetovu sklonost, ali će i dijete svojom reakcijom pokazati koliko je taj odabir dobar. U školskoj dobi je poželjno da dijete samostalno odabere aktivnost. Roditeljima svakako može pomoći i razgovor s odgojiteljem i stručnim timom u vrtiću ili učiteljem i stručnim timom u školi jer svi oni dobro poznaju djecu u vrtićkom ili školskom okruženju, njihove osobine i sklonosti.
Slobodne aktivnosti općenito potiču socijalni razvoj pružajući djeci mogućnost za stjecanje i uvježbavanje društvenih vještina kroz zabavu. Pri odabiru slobodne aktivnosti svakako treba razmotriti i objektivne okolnosti: vremensku organizaciju, financijske mogućnosti i sl. Poželjno je prije donošenja odluke zajedno s djetetom otići na aktivnosti i na licu mjesta se dodatno informirati. Bitno je dijete usmjeriti na onu aktivnost za koju ima sklonosti i sposobnosti, te za koju je razvojno zrelo i sposobno.
U aktivnosti stranih jezika ili informatike poželjno je uključiti djecu bogatog rječnika, razvijene sposobnosti zapažanja, koja teže istraživanju. Ove aktivnosti utječu na razvoj mišljenja, pamćenja, koncentracije, kombinatorike i logičkog zaključivanja, djeca razvijaju percepciju, osjetilne i komunikacijske sposobnosti, obogaćuju svoj osjetilno-misaoni svijet novim jezikom.
Na likovne, glazbene, plesne grupe usmjeravamo djecu sklonu umjetničkom stvaranju i izražavanju, tj. djecu koja su kreativna, produktivna maštovita, preciznog zapažanja. Umjetničke aktivnosti potiču slobodno izražavanje, individualnost, obogaćuju emocije, kreativnost, produktivnost, maštu, likovno, glazbeno, plesno izražavanje, potiču na istraživanje okoline, eksperimentiranje različitim materijalima. Djeca se uče izražavati na različite načine, obogaćuju svoj emocionalni svijet i izoštravaju svoj umjetnički senzibilitet. Potiče se cjelokupni djetetov razvoj kroz različite oblike izražavanja.
Sportske aktivnosti su dobar izbor za djecu s razvijenim motoričkim sposobnostima, koordinacijom, spretnošću, preciznošću pokreta, višom energijom, brzinom i sklonošću timskoj suradnji. Kroz spotske aktivnosti razvijaju se tjelesne sposobnosti, ali se stječe i povjerenje u vlastite sposobnosti, razvija pozitivna slika o sebi, stvaraju se prijateljstva, razvija se samostalnost, ljubav prema sportu i zdravom životu. Osnaživanje tjelesnih sposobnosti i ovladavanje tijelom pozitivno utječu na psihički razvoj djeteta. U ekipnim sportovima razvija se sposobnost suradnje u zajedničkom ostvarivanju cilja, a u individualnim sportovima gradi se odnos povjerenja u sebe samoga. Kroz sport se dijete suočava s porazima i pobjedama, koji su i dio svakodnevnog života.
Što god odabrali, važno je uspostaviti balans između organiziranih i neorganiziranih aktivnosti, između života van i u obitelji. Aktivnost je korisna i dobra za dijete ako je ono sretno i zadovoljno, ne pokazuje umor, nervozu, nema problema s apetitom, ima svakodnevno vremena za igru i druženje s vršnjacima, ide u vrtić ili školu s veseljem, pokazuje želju za učenjem i savladavanjem nečeg novog.


Psihologinja  Radmila Basta
 

natrag